Hjælp til MyMonii

Vi gør løbende alt for at MyMonii skal være let at anvende for både børn og voksne.
Men det kan jo smutte. Så her har vi samlet svar på de vigtigste spørgsmål du kunne have til MyMonii.

Hvis ikke du finder svar på dine spørgsmål her på siden må du endelig skrive til os:
hello@mymonii.com

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Det vigtigste du skal vide om MyMonii Premium:
Generelle spørgsmål
App'en opfører sig underligt, hvad gør jeg?

Langt de fleste problemer vil du kunne løse, blot ved at sikre at din telefon (og dine familiemedlemmers) er opdateret med den nyeste version af MyMonii app'en og ligeledes iOS eller Android. Alternativt kan du genstarte app'en, og se om det har afhjulpet dit problem.

Du er desuden altid meget velkommen til at skrive til os på hello@mymonii.com for at få hjælp, uanset hvad problemet er.

Virker MyMonii på alle telefoner og tablets?

Stort set! Så længe du har en Apple telefon med iOS 9.0+ eller en Android telefon 5.0+ virker MyMonii på alle telefoner og tablets.

Opsætning af familie og konto
Hvordan sletter jeg min profil?

Du kan i øjeblikket ikke slette din profil via appen. Send derfor en mail til hello@mymonii.com med den email og det telefonnummer, som du har anvendt til oprettelsen af din profil. Så sletter vi den hurtigst muligt.

Hvordan inviterer jeg min familie til MyMonii?

Du kan med fordel invitere dine forældre/børn til din familie, når du opretter din egen bruger. Derudover kan du altid gøre det under indstillinger og menupunktet 'Familie'.

Invitationen fungerer ved at du indtaster dit familiemedlems telefon nummer, hvorefter der sendes en SMS med et link til at hente MyMonii appen. Når du har sendt en invitation, vil telefonnummeret automatisk blive tilknyttet din familie og ligeså snart modtageren opretter sin profil, vil han eller hun automatisk blive tilknyttet jeres fælles MyMonii familie.

I tvivl? Se denne korte video nedenfor:

MyMonii Premium
Virker MyMonii Premium med alle banker og typer af kort?

Som forælder kan du overføre penge til dit barns MyMonii kort med alle typer af danske betalingskort. Det har ingen betydning hvilken bankforbindelse du som forælder har, da MyMonii er et "forudbetalt kort" som du indbetaler til via dit eget kort. Derfor er børnene også 100% uafhængige af bankerne med MyMonii Premium.

Mit barn har mistet sit kort. Hvad gør jeg?

Hvis dit barn mister MyMonii kortet, kan du med det samme blokere kortet i forældreappen. Finder I kortet igen, kan i gen-aktivere kortet appen. Dukker kortet ikke op igen, kan I under indstillinger, også vælge at bestille et nyt kort. Det koster 100,- kr.

Kan barnet bare bruge løs?

Selvom MyMonii kortet virker alle steder - i butikker, online og på ferier - har vi gjort det nemt for forældre at sætte klare grænser for forbruget. Som forælder kan du nemt vælge at sætte daglige forbrugsgrænser, blokere samt aktivere kortet, og tilvælge notifikationer for hver gang dit barn bruger penge.

Da MyMonii kortet er et forudbetalt kort, kan barnet, selv uden forbrugsgrænser, aldrig bruge flere penge end der er overført til kortet.

Hvorfor koster MyMonii Premium penge?

For 29 kr. pr. måned får børnene deres eget fysiske betalingskort, som virker både i butikker og online, og som kan overføres til samt kontrolleres fra forældre-appen. Som forælder kan man sætte forbrugsgrænser, blokere kortet og modtage notifikationer for hvert køb. Kortet virker samtidig med opgave- og lommepengene funktionerne I kender fra MyMonii, som giver et nemt overblik til børn- og forældre. De fleste er funktioner, man ikke kan få med bankernes junior-løsninger.

Prisen afspejler de udgifter vi har til at udvikle appen, trykke kortet, og til at fastholde et højt support-niveau. I modsætning til bankerne tjener MyMonii ikke penge på renter, gebyrer eller lån, men vi betaler gebyrer i forbindelse med hævninger og overførsler til børnenes kort. Det er ekstremt vigtigt for os, at vi har fuld gennemsigtighed om vores priser og ingen skjulte gebyrer. Derfor kan du altid skrive med yderligere spørgsmål til hello@mymonii.com.

Hvordan fungerer MyMonii kortet?

MyMonii kortet er et forudbetalt kort. I modsætning til et debitkort eller kreditkort, er et forudbetalt kort ikke linket til nogen bankkonto, og kan ikke trækkes over. I stedet bruger barnet penge, som allerede er indbetalt på kortet.

Med MyMonii Premium har vi linket de populære features i appen til et forudbetalt kort, så barnet selv kan adminstrere sine lommepenge, og de penge som det evt. tjener på at løse opgaver. Desuden har vi tilføjet et ekstra lag af muligheder for forældrekontrol og sikkerhed, så barnet kan lære om økonomi i trygge og sikre rammer.

Bestilling af MyMonii Premium
Hvordan afbestiller jeg mit MyMonii Premium abonnement?

Hvis du ikke længere vil have dit MyMonii Premium abonnement, kan du afbestille det under indstillinger i forældreappen. </p><p>Problemer? Skriv til hello@mymonii.com, så hjælper vi dig videre.

Hvis du ønsker at afbestille en forudbestilling af kortet, skal du blot sende en mail til os.

Hvornår modtager vi MyMonii kortet?

MyMonii Premium og MyMonii kortet er underlagt strenge sikkerhedskrav, og er derfor stadig i testfasen. Vi forventer at kunne sende forudbestilte kort til alle inden udgangen af april 2020.

Så snart Mymonii Premium er klar, vil I modtage en mail med oplysninger og link til bestilling af kortet. Efter bestilling vil I modtage kortet inden for 2-6 hverdage.

Selvom I skriver jeg op til at modtage kortet her på siden, er jeres opskrivning ikke forpligtende.

Godt i gang med MyMonii Premium
Hvordan fungerer beløbsgrænsen?

Beløbsgrænsen er forældres mulighed for at sætte en grænse for hvor mange penge der kan trækkes fra betalingskortet. Selvom der måtte stå flere penge på lommepengesaldoen.

Beløbsgrænsen kan sættes ved at trykke på tandhjulet i appen. Og derefter vælge Premium -> Kortindstillinger.

Hvor finder jeg PIN koden til betalingskortet?

Du finder PIN koden til betalingskortet under Indstillinger -> Premium -> Kortindstillinger.

Hvorfor skal jeg overføre penge til en forældrekonto?

For at kunne overføre penge til dit barns MyMonii betalingskort og for at kunne overføre og trække penge fra lommepengesaldoen, skal I bruge forældresaldoen som "buffer" til de transaktioner.

Du kan læse mere om hvordan det fungerer her.

Hvorfor skal jeg uploade mit barns sygesikringskort?

For at kunne give dit barn et betalingskort, skal vi vide med sikkerhed hvem han/hun er, ligesom hvor dit barn bor.
Derfor beder vi om et billede af sygesikringskortet, så vi får de oplysninger.

Opgaver / Huslige Pligter
Hvad er en opgave med "Ubestemt tidspunkt"?

Hvis I benytter jer af denne funktion, vil opgaven blive liggende indtil den bliver løst. Herefter vil den ikke kunne vælges igen.

Hvordan fungerer først til mølle?

Hvis I benytter jer af denne funktion, vil det kun være det barn der først løser opgaven, der får belønningen. Vær opmærksom på, at man ikke kan vælge funktionen, hvis man samtidig også prøver at tilføje et barn uden telefonnummer.

Hvordan sletter jeg en fast opgave?

Opgaver kan ændre sig over tid. Er du i tvivl om hvordan man sletter en allerede eksisterende opgave, så se denne video.

Hvordan opretter jeg en ny opgave?

Få hjælp til at oprette en ny opgave som dit barn kan løse i MyMonii app’en. Få hjælp ved at se denne video.

Hvordan ændrer jeg beløb på en eksisterende opgave?

Har du fået oprettet et forkert beløb til en opgave, eller skal beløbet blot ændres, så kan du få hjælp i denne video. Beløbs ændringen vil kun være gældende for fremadrettede opgaver.

Hvordan ændrer jeg i en eksisterende opgave?

Sneg der sig en stavefejl ind eller har en af Jeres opgaver ændret indhold, så kan du nemt redigere i teksten. Se hvordan du ændrer teksten i denne video.

Hvordan annullerer jeg en opgave, der er markeret som udført?

Er opgaven markeret som udført uden at være rigtig løst? Se hvordan du ændrer det i videoen herunder:

Hvordan markerer man, når en opgave er løst?

Når en opgave bliver klaret, skal den markeres som løst for at pengene kommer i hus. Se i denne video hvordan du markerer en opgave som løst.

Overførsler mellem forældre og børn
Mit barn har brugt penge. Hvordan trækker jeg dem fra kontoen?

Når dit barn har brugt af deres lommepenge, kan du nemt trække beløbet fra deres samlede opsparing i appen.

Når du trækker pengene tilbage, er en god ide altid at skrive, hvad pengene er brugt på, så barnet kan lære af at se hvad der sker, når man bruger sine penge.

Se hvordan du trækker penge fra i videoen herunder:

Hvordan oprettter jeg faste ugentlige/månedlige lommepenge?

Vil du overføre et fast beløb f.eks lommepenge en gang om ugen eller hver 14. dag, kan dette sættes op i MyMonii app’en. Det eneste du skal gøre er at vælge "gentag", næste gang du opretter en opgave, og vælge i hvilken frekvens du vil have opgaven gentaget.

Se hvordan du nemt sætter det op i denne korte video.

Hvordan overfører jeg penge til barnet?

Når du vil overføre penge til barnet i MyMonii appen, laver du bare en simpel overførsel fra forsiden i appen. Vælg "indsæt/hæve" og indsæt det rigtige beløb.

MyMonii premium

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

About us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

Kom i gang med MyMonii gratis

Det tager kun få minutter at samle familien