Hjælp til MyMonii

Vi gør løbende alt for at MyMonii skal være let at anvende for både børn og voksne.
Men det kan jo smutte. Så her har vi samlet svar på de vigtigste spørgsmål du kunne have til MyMonii.

Hvis ikke du finder svar på dine spørgsmål her på siden må du endelig skrive til os:
hello@mymonii.com

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Det vigtigste du skal vide om MyMonii Premium:
Generelle spørgsmål
App'en opfører sig underligt, hvad gør jeg?

Langt de fleste problemer vil du kunne løse, blot ved at sikre at din telefon (og dine familiemedlemmers) er opdateret med den nyeste version af MyMonii appen og ligeledes iOS eller Android. Alternativt kan du genstarte appen, og se om det har afhjulpet dit problem.

Du er desuden altid meget velkommen til at skrive til os på hello@mymonii.com for at få hjælp, uanset hvad problemet er.

Virker MyMonii på alle telefoner og tablets?

Stort set! Så længe du har en Apple telefon med iOS 9.0+ eller en Android telefon 5.0+ virker MyMonii på alle telefoner og tablets.

Opsætning af familie og konto
Hvordan sletter jeg min profil?

Du kan i øjeblikket ikke slette din profil via appen. Send derfor en mail til hello@mymonii.com med den email og det telefonnummer, som du har anvendt til oprettelsen af din profil. Så sletter vi den hurtigst muligt.

Hvordan inviterer jeg min familie til MyMonii?

Du kan med fordel invitere dine forældre/børn til din familie, når du opretter din egen bruger. Derudover kan du altid gøre det under indstillinger og menupunktet 'Familie'.

Invitationen fungerer ved at du indtaster dit familiemedlems telefon nummer, hvorefter der sendes en SMS med et link til at hente MyMonii appen. Når du har sendt en invitation, vil telefonnummeret automatisk blive tilknyttet din familie og ligeså snart modtageren opretter sin profil, vil han eller hun automatisk blive tilknyttet jeres fælles MyMonii familie.

I tvivl? Se denne korte video nedenfor:

MyMonii Premium
Virker MyMonii Premium med alle banker og typer af kort?

Som forælder kan du overføre penge til dit barns MyMonii kort med alle typer af danske betalingskort. Det har ingen betydning hvilken bankforbindelse du som forælder har, da MyMonii er et "forudbetalt kort" som du indbetaler til via dit eget kort. Derfor er børnenes MyMonii kort også 100% uafhængige af bankerne.

Mit barn har mistet sit kort. Hvad gør jeg?

Hvis dit barn mister MyMonii kortet, kan du med det samme blokere kortet i forælderappen. Finder I kortet igen, kan i aktivere kortet igen fra appen. Dukker kortet ikke op igen, kan I også under indstillinger i appen vælge at bestille et nyt kort. Det koster 100 kr. for at få et nyt kort.

Kan barnet bare bruge løs?

Selvom MyMonii kortet virker alle steder - i butikker, online og i udlandet - har vi gjort det nemt for forældre at sætte klare grænser for forbruget. Som forælder kan du nemt vælge at sætte en ugentlig forbrugsgrænse, blokere samt aktivere kortet, og du får notifikationer for hver gang dit barn bruger penge.

Da MyMonii kortet er et forudbetalt kort, kan barnet, selv uden forbrugsgrænser, aldrig bruge flere penge end der er overført til kortet.

Hvorfor koster MyMonii Premium penge?

For 29 kr. pr. måned får børnene deres eget fysiske betalingskort, som virker både i butikker og online, og som kan overføres til samt kontrolleres fra forælderappen. Som forælder kan man sætte en ugentlig forbrugsgrænse, blokere kortet og modtage notifikationer for hvert køb. Kortet virker samtidig med opgave- og lommepenge funktionerne I kender fra MyMonii, som giver et nemt overblik til børn- og forældre. De fleste er funktioner, man ikke kan få med bankernes junior-løsninger.

Prisen afspejler de udgifter vi har til når I fylder penge på kortet og bruger kortet ude i butikkerne. Herudover til at udvikle appen, trykke og sende kortet, og til at fastholde et højt support-niveau. I modsætning til bankerne tjener MyMonii ikke penge på renter, gebyrer eller lån, men vi betaler gebyrer i forbindelse med hævninger og overførsler til børnenes kort. Det er ekstremt vigtigt for os, at vi har fuld gennemsigtighed om vores priser og ingen skjulte gebyrer. Derfor kan du altid skrive med yderligere spørgsmål til hello@mymonii.com.

Hvordan fungerer MyMonii kortet?

MyMonii kortet er et forudbetalt kort. I modsætning til et debitkort eller kreditkort, er et forudbetalt kort ikke linket til nogen bankkonto, og kan ikke trækkes over. I stedet bruger barnet penge, som allerede er indbetalt på kortet.

Med MyMonii Premium har vi linket de populære features i appen til et forudbetalt kort, så barnet selv kan adminstrere sine lommepenge, og de penge som barnet evt. tjener på at løse opgaver. Desuden har vi tilføjet et ekstra lag af muligheder for forælderkontrol og sikkerhed, så barnet kan lære om økonomi i trygge og sikre rammer.

Bestilling af MyMonii Premium
Hvornår modtager vi MyMonii kortet?

Fra du bestiller MyMonii Premium kan du forvente at modtage kortet indenfor 14 dage afhængig af hvilken dag i ugen du bestiller.

Hvordan afbestiller jeg mit MyMonii Premium abonnement?

Hvis du ikke længere vil have dit MyMonii Premium abonnement, kan du afbestille det under indstillinger i forælderappen. Problemer? Skriv til hello@mymonii.com, så hjælper vi dig videre.

Godt i gang med MyMonii Premium
Hvordan fungerer den ugentlige forbrugsgrænse?

Den ugentlige forbrugsgrænse er forældres mulighed for at sætte en grænse for hvor mange penge der kan trækkes fra betalingskortet per uge fra mandag-søndag. Selvom der måtte stå flere penge på lommepengesaldoen.

Beløbsgrænsen kan sættes ved at trykke på tandhjulet i appen. Og derefter vælge Premium -> Kortindstillinger.

Hvor finder jeg PIN koden til betalingskortet?

Første gang dit barn skal ud og bruge sit kort i en butik, vil terminalen bede om kortets PIN-kode. Du finder PIN-koden til MyMonii kortet under Indstillinger > Premium > Kortindstillinger.

Hvorfor skal jeg overføre penge til en forældersaldo?

For at kunne overføre penge til dit barns MyMonii kort og for at kunne overføre og trække penge fra lommepengesaldoen, skal I bruge forældersaldoen som "buffer" til de transaktioner.

Du kan læse mere om hvordan det fungerer her.

Hvorfor skal jeg uploade mit barns sygesikringskort?

For at kunne give dit barn et betalingskort, er vi forpligtet til at sikre os at dit barn og dig har en forælder-barn relation.
Derfor beder vi om et billede af det gule sygesikringskort, så vi kan sikre os at I enten har samme efternavn eller adresse.

Opgaver / Huslige Pligter
Hvad er en opgave med Ubestemt tid?

Hvis I benytter jer af denne funktion, vil opgaven blive liggende indtil den bliver løst. Så behøver den ikke at være på en bestemt dag.

Hvordan fungerer Først til mølle opgaver?

Hvis I benytter jer af denne funktion når der oprettes en opgave, vil det kun være det barn der først løser opgaven, der får belønningen. Vær opmærksom på, at man kun kan vælge Først til mølle opgaver hvis der er mindst to børn som har profiler med telefonnumre koblet til.

Hvordan sletter jeg en fast opgave?

Opgaver kan ændre sig over tid. Er du i tvivl om hvordan man sletter en allerede eksisterende opgave, så se denne video.

Hvordan opretter jeg en ny opgave?

Få hjælp til at oprette en ny opgave som dit barn kan løse i MyMonii appen. Få hjælp ved at se denne video.

Hvordan ændrer jeg beløb på en eksisterende opgave?

Har du fået oprettet et forkert beløb til en opgave, eller skal beløbet blot ændres, så kan du få hjælp i denne video. Ændringen af beløbet vil kun være gældende for fremadrettede opgaver.

Hvordan ændrer jeg i en eksisterende opgave?

Sneg der sig en stavefejl ind eller har en af Jeres opgaver ændret indhold, så kan du nemt redigere i teksten. Se hvordan du ændrer teksten i denne video.

Hvordan annullerer jeg en opgave, der er markeret som udført?

Er opgaven markeret som udført uden at være rigtig løst? Se hvordan du ændrer det i videoen herunder:

Hvordan markerer man, når en opgave er løst?

Når en opgave bliver klaret, skal den markeres som løst for at pengene kommer i hus. Se i denne video hvordan du markerer en opgave som løst.

Overførsler mellem forælder og barn
Mit barn har brugt penge som jeg har lagt ud for. Hvordan trækker jeg dem fra kontoen?

Når dit barn har brugt af deres lommepenge, kan du nemt trække beløbet fra deres samlede opsparing i appen.

Når du trækker pengene tilbage, er det en god ide altid at skrive, hvad pengene er brugt på, så barnet kan lære af at se hvad der sker, når man bruger sine penge.

Se hvordan du trækker penge fra i videoen herunder:

Hvordan opretter jeg faste ugentlige eller månedlige lommepenge?

Det er en god idé at sætte en fast lommepenge overførsel til, så dit barn kan lære hvad det vil sige at vente på den næste overførsel og lære at spare op til noget man ønsker sig.

Hvis du vil overføre et fast beløb en gang om ugen eller en gang om måneden, kan dette sættes op i MyMonii appen. Det eneste du skal gøre er at vælge "gentag", næste gang du opretter en overførsel, og vælge i hvilken frekvens du vil have opgaven gentaget.

Se hvordan du nemt sætter det op i denne korte video.

Hvordan overfører jeg penge til barnet?

Når du vil overføre penge til barnet i MyMonii appen, laver du bare en simpel overførsel fra forsiden i appen. Vælg Indsæt eller Hæve, giv overførslen et navn, vælg beløbet, vælge til hvilket barn og til sidst tryk på knappen Opret.

MyMonii premium

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

About us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

Kom i gang med MyMonii gratis

Det tager kun få minutter at samle familien