Hjælp til MyMonii

Vi gør løbende alt for at MyMonii skal være let at anvende for både børn og voksne.
Men det kan jo smutte. Så her har vi samlet svar på de vigtigste spørgsmål du kunne have til MyMonii.

Hvis ikke du finder svar på dine spørgsmål her på siden må du endelig skrive til os:
hello@mymonii.com

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Det vigtigste du skal vide om MyMonii Premium:
Generelle spørgsmål
Virker MyMonii på alle telefoner og tablets?

Stort set! Så længe du har en Apple telefon med iOS 9.0+ eller en Android telefon 5.0+ virker MyMonii på alle telefoner og tablets.

App'en opfører sig underligt, hvad gør jeg?

Langt de fleste problemer vil du kunne løse, blot ved at sikre at din telefon (og dine familiemedlemmers) er opdateret med den nyeste version af MyMonii app'en og ligeledes iOS eller Android. Alternativt kan du genstarte app'en, og se om det har afhjulpet dit problem.

Du er desuden altid meget velkommen til at skrive til os på hello@mymonii.com for at få hjælp, uanset hvad problemet er.

Kan jeg betale med app’en? / Kan jeg bruge MyMonii Pay?

MyMonii har tidligere tilbudt, at man kunne betale ude i butikkerne med selve app’en via MyMonii Pay. Det var en dankort løsning, som vi ikke længere tilbyder, da teknologien desværre ikke levede op til vores krav, og det var begrænset hvor mange butikker man kunne benytte løsningen i. Derfor har vi i dag skiftet til rigtige fysiske MyMonii Mastercards man kan benytte alle steder, og tilmed gjort os fuldstændig uafhængige af bankerne.

Kan jeg kontakte jer på et telefonnummer?

Hvis du gerne vil ringe til os, så skriv til os på hello@mymonii.com, så sender vi dig et telefonnummer du kan kontakte os på! :-)


Opsætning af familie og konto
Hvordan inviterer jeg min familie til MyMonii?

Du kan med fordel invitere dine forældre/børn til din familie, når du opretter din egen bruger. Derudover kan du altid gøre det under indstillinger og menupunktet 'Familie'.

Invitationen fungerer ved at du indtaster dit familiemedlems telefonnummer, hvorefter der sendes en SMS med et link til at hente MyMonii app'en. Når du har sendt en invitation, vil telefonnummeret automatisk blive tilknyttet din familie og ligeså snart modtageren opretter sin profil, vil han eller hun automatisk blive tilknyttet jeres fælles MyMonii familie. Hvis du ikke modtager en invitation på SMS, gør det ikke noget - du kan stadig logge ind med dit telefonnummer, og så er du automatisk i familie med dem der sendte dig invitationen! :-) 

I tvivl? Se denne korte video nedenfor:

Hvordan sletter jeg min profil?

Du kan i øjeblikket ikke slette din profil via app'en. Send derfor en mail til hello@mymonii.com med den email og det telefonnummer, som du har anvendt til oprettelsen af din profil. Så sletter vi den hurtigst muligt.

Jeg modtager ingen SMS ved invitation.

Det er ikke nødvendigt at få SMS’en tilsendt. Det er nok at man er inviteret på det telefonnummer man bruger. Er du inviteret, kan du blot downloade MyMonii app’en og logge ind og registrere dig med det pågældende telefonnummer - så kommer du automatisk med i den rigtige familie da nummeret allerede er inviteret og tilmeldt familien.

Om MyMonii Premium
Hvordan fungerer MyMonii Kortet?

MyMonii Kortet er et forudbetalt kort. I modsætning til et debitkort eller kreditkort, er et forudbetalt kort ikke linket til nogen bankkonto, og kan ikke trækkes over. I stedet bruger barnet penge, som allerede er indbetalt på kortet.

Med MyMonii Premium har vi linket de populære features i app'en til et forudbetalt kort, så barnet selv kan administrere sine lommepenge, og de penge som barnet evt. tjener på at løse opgaver. Desuden har vi tilføjet et ekstra lag af muligheder for forælderkontrol og sikkerhed, så barnet kan lære om økonomi i trygge og sikre rammer.

Hvorfor koster MyMonii Premium penge?

For 29 kr. pr. måned får børnene deres eget fysiske betalingskort, som virker både i butikker og online, og som kan overføres til samt kontrolleres fra forælderappen. Som forælder kan man sætte en ugentlig forbrugsgrænse, blokere kortet og modtage notifikationer for hvert køb. Kortet virker samtidig med opgave- og lommepenge funktionerne I kender fra MyMonii, som giver et nemt overblik til børn- og forældre. De fleste er funktioner, man ikke kan få med bankernes junior-løsninger.

Prisen afspejler de udgifter vi har til når I fylder penge på kortet og bruger kortet ude i butikkerne. Herudover til at udvikle appen, trykke og sende kortet, og til at fastholde et højt support-niveau. I modsætning til bankerne tjener MyMonii ikke penge på renter, gebyrer eller lån, men vi betaler gebyrer i forbindelse med hævninger og overførsler til børnenes kort. Det er ekstremt vigtigt for os, at vi har fuld gennemsigtighed om vores priser og ingen skjulte gebyrer. Derfor kan du altid skrive med yderligere spørgsmål til hello@mymonii.com.

Kan barnet bare bruge løs?

Selvom MyMonii Kortet virker alle steder - i butikker, online og i udlandet - har vi gjort det nemt for forældre at sætte klare grænser for forbruget. Som forælder kan du nemt vælge at sætte en ugentlig forbrugsgrænse, blokere samt aktivere kortet, og du får notifikationer for hver gang dit barn bruger penge.

Da MyMonii kortet er et forudbetalt kort, kan barnet aldrig bruge flere penge end der er overført til kortet.

Mit barn har mistet sit kort. Hvad gør jeg?

Hvis dit barn mister MyMonii Kortet, kan du med det samme blokere kortet i forælderappen. Finder I kortet igen, kan i aktivere kortet igen fra app'en. Dukker kortet ikke op igen, kan I også under indstillinger i app'en vælge at bestille et nyt kort. Det koster 100 kr. for at få et nyt kort.

Virker MyMonii Premium med alle banker og typer af kort?

Som forælder kan du overføre penge til dit barns MyMonii Kort med alle typer af danske betalingskort. Det har ingen betydning hvilken bankforbindelse du som forælder har, da MyMonii er et "forudbetalt kort" som du indbetaler til via dit eget kort. Derfor er børnenes MyMonii Kort også 100% uafhængige af bankerne.

Kan jeg trække penge ud af MyMonii Premium tilbage til min bankkonto?

Hvis du har MyMonii Premium og har overført penge til din forældersaldo men gerne vil have de penge ud igen, så skriv en mail til os på hello@mymonii.com, så klarer vi den for jer.

OBS! I gratis-versionen af MyMonii er pengene ikke rigtige penge, så derfor kan der ikke trækkes rigtige penge ud af appen.

Hvor kan MyMonii Kortet bruges?

MyMonii kortet er et Prepaid Mastercard så det kan bruges alle steder i alle butikker, også online og i udlandet. 

Hvor gammel skal mit barn være for at få MyMonii Premium?

Dit barn skal være fyldt 8 år for at få MyMonii Premium, men gratisversionen har ingen aldersgrænse!

Bestilling af MyMonii Premium
Hvordan afbestiller jeg mit MyMonii Premium abonnement?

Hvis du ikke længere vil have dit MyMonii Premium abonnement, kan du afbestille det under indstillinger i forælderappen. Problemer? Skriv til hello@mymonii.com, så hjælper vi dig videre.

Hvornår modtager vi MyMonii kortet?

Fra du bestiller MyMonii Premium kan du forvente at modtage kortet indenfor 14 dage afhængig af hvilken dag i ugen du bestiller.

Hvorfor skal I have et billede af mit barns sygesikringsbevis?

Vi er underlagt strenge sikkerhedsmæssige regler, så derfor skal vi bede om dokumentation på, at den voksne som bestiller et kort til et barn - også har en relation til barnet. Vi skal derfor bruge et billede af enten barnets sygesikringsbevis, pas eller fødselsattest.

Hvad koster det?

MyMonii Premium abonnementet koster 29kr/måned eller 289kr/år pr. bestilte kort. Den første måned er gratis, og denne måned starter først når kortet er aktiveret. 

Kom godt i gang med MyMonii Premium
Hvorfor skal jeg overføre penge til en forældersaldo?

For at kunne overføre penge til dit barns MyMonii Kort og for at kunne overføre og trække penge fra lommepengesaldoen, skal I bruge forældersaldoen som "buffer" til de transaktioner. Desuden slipper du som forælder for, at have en masse små udtræk til småbeløb på din bankkonto.

Du kan læse mere om hvordan det fungerer her.

Hvor finder jeg Pinkoden til betalingskortet?

Pinkoden kan findes i både forælder- og børne app’en. Som forælder finder du den under Indstillinger > Premium > Flere indstillinger på det pågældende barn > Pinkode. Som barn finder du den under Indstillinger > Premium > Se pinkode.

Hvad er den ugentlige forbrugsgrænse og hvordan sættes det?

For give dig som forælder fuld kontrol over barnets forbrug, har vi indført en ugentlig forbrugsgrænse. Derved sikres det, at barnet ikke blot bruger løs af deres opsparing. På den måde, kan man adskille “opsparing” og “dagligt forbrug”, og tilmed give barnet en forståelse af forskellen.

Ugentlig forbrugsgrænse fungerer på den måde, at barnet har et beløb der maksimalt kan bruges hver uge. Hver søndag re-sættes beløbet så barnet hver mandag kan starte “forfra” med at bruge f.eks. de 200 kr som var sat som ugentlig beløbsgrænse. Man sætter forbrugsgrænsen under Indstillinger > Premium > Flere indstillinger. Du kan sætte forbrugsgrænsen til 0, hvis du ikke ønsker at barnet skal bruge flere penge denne uge. Vær opmærksom på, at hvis barnet har brugt helt op til forbrugsgrænsen, dvs. hvis forbrugsgrænsen er sat til 200, og der nu står 0/200 kr inde i app’en, så kan barnet IKKE benytte kortet - også selvom de har rigeligt med penge på deres opsparing. Så sørg for at de har nok penge på deres forbrugsgrænse - dette er vigtigt. Oplever du problemer med forbrugsgrænsen, så kontakt supporten på hello@mymonii.com.

MyMonii Kortet virker ikke.

Er det brugt før?

NEJ: Hvis det er første gang du prøver at bruge MyMonii Kortet, så er det vigtigt at sikre, at kortet er aktiveret. Kortet aktiveres inde i app’en under Indstillinger > Premium. Følg anvisningen i app’en for at aktivere. Når kortet er aktiveret står der “Aktiv” under “MyMonii kort”
Dernæst er det vigtigt at sikre:

  1. At barnet har penge på sin opsparing.
  2. At ugentlig forbrugsgrænse er sat. Se forbrugsgrænsen under Indstillinger > Premium > Flere indstillinger > Forbrugsgrænse. Forbrugsgrænsen viser hvor meget barnet må bruge om ugen, så hvis den sættes til 200 kr, så kan de tilsvarende benytte x/200. Hvis de har 0/200 kr tilbage, så kan de ikke benytte kortet. Så sørg for at de har nok penge på deres forbrugsgrænse - dette er vigtigt. Oplever du problemer med forbrugsgrænsen, så kontakt supporten på hello@mymonii.com.
  3. Hvis barnet har penge på opsparingen og ugentlig forbrugsgrænse er sat - så er kortet klar til første køb. OBS: husk at bruge chip og Pinkode ved første brug af kortet - herefter kan kontaktløs betaling bruges.

JA: Hvis kortet pludselig ikke virker, men har virket før, så kan det være én af følgende ting:

  1. Vær sikker på, at barnet ikke har brugt alle pengene på deres ugentlige forbrugsgrænse. Hvis der eksempelvis står 7/200 kr på deres forbrugsgrænse, så kan de ikke benytte kortet til mere end et køb på 7 kr. Du kan hæve forbrugsgrænsen, hvis du ønsker det - men den bliver også automatisk nulstillet hver søndag.  
  2. Vær sikker på, at kortet ikke er deaktiveret. Det kan du se under Indstillinger > Premium og så hvorvidt der står “Aktiv” eller “Inaktiv” under kortet. 
  3. Vær sikker på, at barnet har tilstrækkeligt med penge på deres opsparing.


Hvordan aktiveres kortet?

Kortet aktiveres inde i app’en under Indstillinger > Premium. Følg anvisningen i app’en for at aktivere. Når kortet er aktiveret står der “Aktiv” under “MyMonii kort”.

Hvor er barnets lommepenge efter aktivering af kortet?

Hvis man har gratisversionen af MyMonii, så er det ikke rigtige penge man ser i app’en - det er blot “funny money”. Det kan sammenlignes med den gammeldags seddel man havde på køleskabet, hvor man blot skrev beløb ned for at få et overblik over barnets udførte huslige pligter. Så hvis man “overfører” 20 kr i gratisversionen, så er det ikke rigtige penge man overfører fra en bankkonto, men derimod “funny money”.

Forskellen på gratisversionen og MyMonii Premium er derfor, at man går fra at overføre “funny money” til rigtige penge, og derfor nulstilles barnets opsparing så snart man bliver Premium - herfra er det rigtige penge man overfører. I kan nemt overføre barnets oprindelig opsparing igen, efter I er blevet Premium. 

Hvad er Auto top-op og hvordan sættes det op?

Med Auto top-op, sikrer man, at man altid har penge stående på sin forældersaldo. Hvis denne saldo går i nul, er det ikke muligt at overføre lommepenge, eller for barnet at udføre opgaver. Auto top-op fungerer ved, at systemet automatisk overfører penge fra din bankkonto til din forældersaldo, så snart forældersaldoen kommer under 50 kr. 

For at aktivere Auto top-op, så gå ind under Indstillinger > Premium og tryk på Forældersaldoen. Tryk herefter på den grønne LOAD knap. Her kan du vælge hvilket beløb du ønsker at have som Auto top-op og aktivere det. OBS: husk at markere “Auto top-op” knappen, ellers overfører du blot et enkelt beløb.



Hvordan afmelder jeg Auto top-op?

Auto top-op kan nemt afmeldes. Gå blot ind under Indstillinger > Profil > Forældersaldo > Auto Top-op. Her kan du afmelde det.

Hvordan justerer jeg Auto top-op?

Du kan altid justere Auto top-op fra f.eks. 100 kr per gang til 200 kr per gang. Gå ind under Indstillinger > Premium og tryk på Forældersaldoen. Tryk herefter på den grønne LOAD knap. Her kan du vælge hvilket beløb du ønsker at have som auto top-op og aktivere det. OBS: husk at markere “Auto top-op” knappen, ellers overfører du blot et enkelt beløb. 

Flere forældre og Premium. Hvordan kan andre loade penge ind i MyMonii?

Det er kun den person som har bestilt Premium i app’en, som kan overføre penge til en Premium forældersaldo. Man kan godt benytte flere forskellige betalingskort i app’en - også andres. På sigt ønsker vi at åbne muligheden for, at andre voksne i familien i MyMonii app’en også kan få lov at loade penge ind på forældersaldoen.
Det er værd at bemærke at alle voksne i familien kan justere og overføre lommepenge og oprette opgaver til barnet, på lige fod med den forælder som er Premium-ejer.

Jeg har fået nyt kreditkort - hvordan opdaterer jeg det i app’en?

Der er behov for at opdatere dit kort to steder. Dels til betaling af abonnementet - og dels til at loade penge over på forældersaldoen i app’en.

Kort til abonnementet opdateres i app’en ved at gå ind på Indstillinger > Profil > Abonnement.

Kort til at loade kan nemt opdateres næste gang du ønsker at loade penge som gøres under Indstillinger > Premium > Forældersaldo. Her kan du opdatere dit kort når du loader penge.
Hvis du har sat Auto top-op på, så gå ind under profil, under forældersaldp - og opdater Auto top-op kortet dér.

Opgaver / Huslige Pligter
Hvordan markerer man, når en opgave er løst?

Når en opgave bliver klaret, skal den markeres som løst for at pengene kommer i hus. Se i denne video hvordan du markerer en opgave som løst.

Hvordan annullerer jeg en opgave, der er markeret som udført?

Er opgaven markeret som udført uden at være rigtig løst? Se hvordan du ændrer det i videoen herunder:

Hvordan ændrer jeg i en eksisterende opgave?

Sneg der sig en stavefejl ind eller har en af Jeres opgaver ændret indhold, så kan du nemt redigere i teksten. Se hvordan du ændrer teksten i denne video.

Hvordan ændrer jeg beløb på en eksisterende opgave?

Har du fået oprettet et forkert beløb til en opgave, eller skal beløbet blot ændres, så kan du få hjælp i denne video. Ændringen af beløbet vil kun være gældende for fremadrettede opgaver.

Hvordan opretter jeg en ny opgave?

Få hjælp til at oprette en ny opgave som dit barn kan løse i MyMonii app'en. Få hjælp ved at se denne video.

Hvordan sletter jeg en fast opgave?

Opgaver kan ændre sig over tid. Er du i tvivl om hvordan man sletter en allerede eksisterende opgave, så se denne video.

Hvordan fungerer Først til mølle opgaver?

Hvis I benytter jer af denne funktion når der oprettes en opgave, vil det kun være det barn der først løser opgaven, der får belønningen. Vær opmærksom på, at man kun kan vælge Først til mølle opgaver hvis der er mindst to børn som har profiler med telefonnumre koblet til.

Hvad er en opgave med Ubestemt tid?

Hvis I benytter jer af denne funktion, vil opgaven blive liggende indtil den bliver løst. Så behøver den ikke at være på en bestemt dag.

Overførsler mellem forælder og barn
Mit barn har brugt penge som jeg har lagt ud for. Hvordan trækker jeg dem fra kontoen?

Når dit barn har brugt af deres lommepenge, kan du nemt trække beløbet fra deres samlede opsparing i app'en.

Når du trækker pengene tilbage, er det en god ide altid at skrive, hvad pengene er brugt på, så barnet kan lære af at se hvad der sker, når man bruger sine penge.

Se hvordan du trækker penge fra i videoen herunder:

Hvordan opretter jeg faste ugentlige eller månedlige lommepenge?

Det er en god idé at sætte en fast lommepenge overførsel til, så dit barn kan lære hvad det vil sige at vente på den næste overførsel og lære at spare op til noget man ønsker sig.

Hvis du vil overføre et fast beløb en gang om ugen eller en gang om måneden, kan dette sættes op i MyMonii appen. Det eneste du skal gøre er at vælge "gentag", næste gang du opretter en overførsel, og vælge i hvilken frekvens du vil have opgaven gentaget.

Se hvordan du nemt sætter det op i denne korte video.

Hvordan overfører jeg penge til barnet?

Når du vil overføre penge til barnet i MyMonii app'en, laver du bare en simpel overførsel fra forsiden i app'en. Vælg Indsæt eller Hæve, giv overførslen et navn, vælg beløbet, vælge til hvilket barn og til sidst tryk på knappen Opret.

MyMonii premium

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

About us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare,

Kom i gang med MyMonii gratis

Det tager kun få minutter at samle familien